Eesti
Filtreeri
Komisjon muutis pensionivalemit: 50:50 ehk pensioni arvutamisel on aluseks staaž ja töötasu pooles ulatuses
Rahandusministeerium: demograafia väljakutsed
Pensionifondide valitsejad said vabamad käed
Tuleva kaalub kolmanda samba ja eraldi indeksifondi loomist
Riik võtab pensionifondid pihtide vahele
Kohustuslike ja vabatahtlike pensionifondidega seotud info kättesaadav pensionikontolt
Pensionide poolaasta: indeksit on raske võita

Rüütmanni rämpsvõlakirju on ostnud Hansapanga, SEB ja Sampo pensionifondid

13.05.08 Äripäev

Autokaupmees Toomas Rüütmanni firma TR Majade võlakirju, mille tagatisvara on maha müüdud, on ostnud nii Hansapanga, SEB kui ka Sampo pensionifondid.

Oluline osa Rüütmanni firma TR Majad võlakirjade tagatisvarast müüdi märtsis salaja maha ning väärtpaberid muutusid sisuliselt rämpsuks.

TR Majade võlakirju oli 2007. aasta lõpu seisuga:

  • SEB II pensionisamba fondidel 11 mln krooni eest;
  • Hansapanga II pensionisamba fondidel 18,2 mln krooni eest;
  • II pensionisamba fondis Sampo 50 14 miljoni krooni eest (koguni 1,1% fondi kogu varadest);
  • Sampo 25 fondis 1,6 miljoni eest.

Väärtpaberite keskregistri andmetel on Kommest Auto omanikfirma TR Majad eelmise aasta 5. juunil müünud 10 miljoni euro väärtuses võlakirju. Võlakirjade lunastamistähtaeg saabub selle aasta oktoobris.

“Mul on raske kommenteerida, kes need inimesed on. Ma isiklikult neid ei tunne,” ütles TR Majade omanik Toomas Rüütmann eile Äripäevale.

Võlakirjade tagatiseks olid ASi Kommest Auto ja OÜ Margea Invest aktsiad. Kommest Auto vastu esitati täna pankrotiavaldus, Margea Invest on tänaseks kinnisvaratu firma, sest müüs oma põhilise vara – Rakvere lähedal asuva rajamisjärgus Põhjakeskuse – hiljuti Kobe Asset 5 nimelisele firmale.

Kuigi Rüütmann lubab, et seisab igati võlakirju ostnud inimeste huvide eest, toimus juba kuu aega tagasi SEB eestvedamisel Rüütmanni võlausaldajate kriisikoosolek. Võlakirju on ostnud 10 erainvestorit ja 40 juriidilist investorit.

Suurte võlgade tõttu lõpetas Peugeot’ tehas autode ja varuosade tarned selle automargi Eesti ja Läti ainuesindajale Kommest Autole. Kui firma ei jõua lähipäevil järjekordse salapärase investoriga rahastamises kokkuleppele, võib mustaks stsenaariumiks olla pankrot, kirjutas Äripäev.

Silvia Kruusmaa