Eesti
Filtreeri
Muutub sotsiaalkindlustusameti struktuur
Pangad lubavad olla pensionirahaga konservatiivsemad
Pensionäri tulumaksuvaba tulu on ka sel aastal maksimaalselt 5250 krooni kuus
Nordea pank sai endale Eesti jõukamad pensionikogujad
II samba jätkajaist 80%-l progressiivne strateegia
Kogumispensioni II samba sissemakseid jätkab käesoleval aastal 220 353 inimest
Riik hoidis pensionide kojukande lõpetamisega kokku 26 miljonit

Konkurentsiamet: töötame välja ettepanekuid pensionisüsteemi muutmiseks

05.11.09 Äripäev

Pensionifondi vahetamine, nagu millise iga teise fondi vahetamine, võiks olla lihtsam praegusest ning kuna konkurentsiametil on õigus teemasse sekkuda, siis loodab amet veel selle aasta jooksul välja tulla konkreetsete ettepanekutega.

„Konkurentsiamet on algatanud analüüsi, milleks meil on seadusega õigus ja kohustus, kui näeme, et turg ei toimi,“ ütles Äripäevale konkurentsiameti peadirektor Märt Ots täna toimuval üritusel “Konkurentsipäev 2009”. Ettepanekud plaanitakse esitada majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ning rahandusministeeriumile veel enne selle aasta lõppu.

Ots rääkis, et pensionifondidel võrreldes tavaliste fondidega ei ole erilisi hüvesid, garantiisid, et vara säiliks ning sellest tulenevalt tekib küsimus, miks tavainvestor saab fondi vahetada ning miks on pensionifondi vahetus ülimalt keeruliseks tehtud.

See, et pensionifonde puudutanud huvide konflikti teema on ajakirjanduse vahendusel välja tulnud, näitab, et „pensionifond pole püha lehm“, rääkis Ots. Ta lisas, et pooldab võimalust, kus pensionifondide omanik saaks nö jalgadega hääletada, sest praegu on ju nii, et kui fondist avastatakse näiteks korruptiivne juhtum, siis peab fondiomanik ootama 14 kuud, enne, kui saab fondi vahetada.

Põhjus, et fondide vahel ei tohiks liikumist olla, kuna investeerimine on keeruline ja tavainimene on rumal, pole piisav. „Inimesel peab olema vabadus,“ lisas direktor.

Küsimusele, kas meil täna oleks turule juurde vaja uusi pensionifondide pakkujaid, vastas Ots, et mida laiem on turg, mida rohkem tegijaid, seda enam võidab sellest tarbija.